søndag 9. mai 2010

Noen deilge uker fremover

Jeg vil starte innlegget med å si; endelig!
Er faktisk ferdig med alle innleveringene før jeg drar hjem til Norge. Jeg, Elisabeth og Roger satt fra kl 15.30 til 20.00 i New Jersey (70 Green) og jobbet med oppgave. Vi fikset småbugs i rapporten samt at siste kapittel; conclusion and recommendations kom med. Det var med et lett hjerte vi forlot Roger og dro "hjemover" til våre kjære 625 2nd Ave. Selv om det ikke er flere dead-lines før vi reiser ser jeg virkelig behovet for å starte på Systems Thinking oppgava snart. Skal skrive om pengesystemet i USA noe som er et noe omfattende tema. Mer info rundt "the moneytary system" kommer senere.

Så hva har skjedd i det siste. Den siste tiden har bært preg av mye skole for de fleste av oss her i 625. Daniel og Tommy har tilbringet lange dager på Stevens de siste dagene, det nærmer seg innleveringsfrist og for Daniel innebærer neste uke også eksamen i ship design (lykke til kompis). Har selv vært noe heldig med fag uten eksamener, bare gruppeoppgaver og innleveringer.
Selv om det har vært en del skole i det siste så har vi no fått presset inn litt hygge også.
Forrige fredag møtte 625 gutta Romina, Ina, Lewis (typen til Romina fra London) og ei venninne til Romina i Greenwich Village for et siste måltid sammen før Romina måtte dra hjem til Argentina. Resturanten ble et meksikansk sted med god mat og herlig frozen margaritha. Etter et godt måltid dro vi til La Pomme for å få dansa bort de ferske kalloriene.


Dagen etter, lørdag, dro jeg, Daniel og Tommy opp til Irvington for å besøke Ina og resten av Westchester-gjengen. Vi ankom Irvington rundt kl 14 og dro rett opp til huset der Ina holder til. Her ble det servert god lunsj (norsk brunost og makrell i tomat) med godt selskap. Etter et godt måltid kjørte vi ned til en park ved Hudson river. Vi fikk slengt kroppene ned på gressmatta og gjorde ikke stort annet enn å nyte sola og varmen. Gutta måtte selvfølgelig ned ved vannkanten og leke litt:-)


Kanskje det spennende som har skjedd i det siste var vårt Late Show besøk. Jepp, det stemmer! Martin Kruse fikk napp og fikk tak i 8stk David Letterman show billetter. Som alltid koster Late Show with David Letterman ingenting. Man må være med i et slags lotteri for å kunne få billett og vi var heldige. Jeg prøvde selv i begynnelsen av oppholdet, det så lovende ut, men desverre ble det ikke noe da. Uansett, vi har vært på Ed Sullivan theater med Letterman! Det er bare dritkult! Gjestene som var tilstede under showet var; Jack Hanna, Kerry Washington og Willie Nelson kom innom og sang litt. Her er linken til showet for de a dere som vil se hva vi har sett live. Showet varte nøyaktig 1 time, uten noe særlig avbrytelser eller annet virr varr. Det var humor, det var musikk fra Paul Schaffer og CBS orkestret samt morsomme intervjuer og god musikk fra Nelson. Anbefales til alle dere som kommer til USA og som skal være her noen dager, registrer dere og kanskje dere er heldige å få billetter.


I går var jeg, Elisabeth og Stephen (amerikaner) opp i Bronx Park for å se Battle for the Bronx skateboard competition. Vi stod der å se på NY's fremtidige skateboardere i knallsol og knallvind. Elisabeth bærer tydelige spor fra turen, ho ble noe rød. Gjorde vell jeg også, fikk høre at jeg hadde fått solbrilleskille:-) På kvelden ble det noen øl hos oss med flere amerikanere på besøk. Vi dro ut til K-Town senere på kvelden.


Så hva skjer nå videre i NY? Vi skal 15.mai en tur til Boston noe jeg gleder meg veldig til. Det blir Yankees kamp 19.mai og da 17.mai feiring før det selvfølgelig. Regner vell med at sjømannskirka blir stedet for oss. Ellers så blir det nok boligjakt og videre utforskning av NYC området. Skal sies at jeg får knallbesøk i slutten av mai. Espen og Svein kommer 26.mai og flyr sammen med oss hjem. Det kommer til å bli awesome! Gled dere guttær, detta blir nice!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar